W jaki sposób ćwiczyć z dziećmi rozumienie sytuacji społecznych?

Jedną z najważniejszych sfer rozwoju jest rozwój społeczny. Chodzi tutaj o rozumienie różnego rodzaju sytuacji, które mają miejsce pomiędzy ludźmi. Motywów, intencji, potrzeb, uczuć i myśli. Z tym spory problem mają dzieci z tak zwanego spektrum autyzmu. Nauczyciele, którzy prowadzą rewalidację lub trening umiejętności społecznych z dziećmi z zespołem Aspergera lub autyzmem, mogą zakupić doskonałe historyjki obrazkowe, które będą świetnym elementem zajęć.

Historyjki edukacyjne na zajęcia

Historyjki obrazkowe mogą mieć różną formę. Mogą to być na przykład obrazki do układania w kolejności, które służą do ćwiczenia myślenia logicznego i myślenia przyczynowo-skutkowego. Można potem wykorzystywać je też do rozwijania narracji, a zatem ćwiczenia komunikacji. Dziecko opowiada o tym, co widzi, co dzieje się z konkretnymi bohaterami, co mogą oni myśleć i czuć. W zależności od wieku dziecka, można wybierać mniej lub bardziej skomplikowane historyjki.

Ćwiczenie umiejętności społecznych

Takie historyjki edukacyjne perfekcyjnie nadają się do ćwiczenia umiejętności społecznych. Chodzi tutaj głównie o ich rozumienie, ponieważ oglądając historyjki dziecko raczej nie trenuje różnych zachowań. Samo oglądanie obrazków może być jednak dobrym wstępem do tego, aby zrobić też trening umiejętności, a zatem wraz z nauczycielem trenować te zachowania, które mogą pomóc dziecku w lepszym rozumieniu się z rówieśnikami. Historyjki tak naprawdę można stosować na wiele różnych sposobów. Wszystko zależy od pomysłowości nauczyciela.